- lektorka rosyjskiego w Atriusie
Osoby dorosłe są bardzo konkretne, nie chcą marnować czasu i pieniędzy. Przychodzą na zajęcia mając określony cel i chcą, żeby nauczyciel pomógł im w realizacji tego celu. Nie znoszą gadulstwa, chcą uczyć się tylko tych rzeczy, które przydadzą im się w praktyce. A zarazem są czasami niepewni tego, że pójdzie im łatwo. Dlatego tak ważna jest atmosfera nauczania. Małe grupy, komfortowe warunki, rozmowa przy kawie sprzyja rozluźnieniu się. Bardzo dużą rolę odgrywa postawa lektora, który musi w delikatny sposób prowadzić zajęcia, umieć zaciekawić kursantów, utrzymać ich uwagę przez cały czas zajęć. Wyznaczenie konkretnych celów, rozłożenie je na małe kroki i oczywiście osiągnięcie tych kroków pomaga nabrać się pewności, zwiększa motywację. Od kilku lat pracuję z osobami dorosłymi. Kiedy pierwszy raz weszłam do grupy osób dorosłych, zaskoczyli mnie sceptycznym podejściem, wysokimi wymaganiami zarówno wobec siebie jak i mnie jako lektorki, a jednocześnie skrępowaniem podczas mówienia. Za to bardzo szybko odwdzięсzyli się dużym zaangażowaniem, szybkimi postępami i zadowoleniem z nauki.